FAQ
- Home
- FAQ
Ponieważ od kilku lat nie ma obowiązku uczestniczenia w zajęciach teoretycznych, więc nie ma potrzeby ustalania sztywnych dat rozpoczęcia kursu. Można zapisać się wstępnie w dowolnym momencie przez telefon, e-mail lub korzystając z formularza kontaktowego na tej stronie.
-Zapisać się
-W pierwszej kolejności trzeba wykonać badania lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do uzyskania prawa jazdy na kat.A . Można je wykonać u każdego lekarza , który posiada uprawnienia do badania kierowców i nie potrzeba do tego żadnych zaświadczeń, ani skierowania z OSK
– Następnym krokiem będzie wizyta u fotografa, potrzebne będzie jedno zdjęcie do nowego dokumentu
– Wyposażeni w zaświadczenie lekarskie i zdjęcie (zgodę rodziców – osoby niepełnoletnie) udajemy się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego, żeby wyrobić tzw profil kandydata na kierowcę czyli PKK. Wraz z urzędnikiem wypełniamy wniosek, do którego dołączamy badanie i fotografię, całość nie powinna zająć więcej niż 15 min.
Dokumenty i wniosek do uzyskania profilu PKK można złożyć w dowolnym wydziale komunikacji, natomiast nie otrzymamy go w takim wypadku od ręki, z naszego doświadczenia wynika, że termin oczekiwania może wynieść nawet około 14 dni. W “macierzystym” wydziale numer PKK wydawany jest od ręki.
Mając numer PKK można niemal natychmiast rozpocząć kurs na dwa sposoby, ucząc się w domu lub uczęszczając na zajęcia teoretyczne , bądź od razu bez zajęć teoretycznych zapisać się na egzamin państwowy z teorii w PORD
Egzamin ważny jest bezterminowo, więc nie musisz się martwić, że przepadnie np. za pół roku i trzeba go będzie zdawać kolejny raz.
Ukończenie kursu jest odnotowane w bazie danych, więc do egzaminu można przystąpić w dowolnym terminie nawet po kilkuletniej przerwie.
Kurs można rozpocząć na 3 miesiące przed uzyskaniem wymaganego przepisami wieku, natomiast z egzaminem niestety trzeba zaczekać do urodzin.
Za kurs można zapłacić przelewem bankowym, kartą bądź gotówką. Kwotę można rozbić maksymalnie na 3 raty : I rata 1000 PLN, przy zapisaniu się na kurs lub maksymalnie do 7 dni od momentu zapisu. II rata przy rozpoczęciu zajęć praktycznych, III maksymalnie do 10 h zajęć praktycznych
Najczęściej preferujemy płatność gotówką lub kartą w momencie rozpoczęcia zajęć.
Przepisy dotyczące szkolenia nie wymagają od kursantów posiadania ubioru typowo motocyklowego czy własnego kasku więc nie musisz mieć na sobie kombinezonu za miliony;) natomiast z pewnością każdy element ubioru poprawiający Twoje bezpieczeństwo będzie na plus dla Ciebie, a my instruktorzy będziemy mniej zestresowani. Czego nie preferujemy…krótkich spodenek, t-shirtów, japonek, mokasynów, sandałów, wełniane rękawice też nie bardzo;) Od nas dostaniesz kask i podstawowe ochraniacze.
– Obowiązkowym wyposażeniem na egzaminie państwowym są rękawice (najlepiej motocyklowe) , zalecamy aby już na kursie od początku je posiadać.
– Dodatkowo przystępując do egzaminu należy mieć spodnie z długimi nogawkami, pełne obuwie ( nie musi być typowo motocyklowe, ani za kostkę) , kurtkę (nie musi być motocyklowa, jak ktoś lubi to i puchowa ujdzie)
– Bardzo ważne dla osób noszących okulary, jeśli lekarz w badaniu wpisał konieczność ich używania, trzeba je mieć na nosie w czasie egzaminu.
– Ośrodek egzaminacyjny zapewnia podstawowe ochraniacze na łokcie i kolana jeśli nie posiadamy swoich, kask wraz ze środkami łączności
W trakcie kursu jak najbardziej można jeździć w swoim kasku i oczywiście stroju również, natomiast na egzaminie kask zapewnia ośrodek egzaminacyjny, ale możesz korzystać ze swojego ubioru.
Zajęcia praktyczne zaczynamy i kończymy na placu manewrowym , którego adres znajdziesz w zakładce kontakt
Owszem , co prawda to nie Hilton, ale mamy pomieszczenia gdzie można spokojnie się przebrać, zostawić rzeczy, ubrania, torby, telefony, wstawić napoje do lodówki.
Pytanie strategiczne mamy toaletę polową czyli popularnego TOI TOI
Jeździmy przeważnie od 8 rano do nawet 20 wieczorem, natomiast godziny kolejnych spotkań są ustalane indywidualnie z instruktorem. Najczęściej jazdy trwają po 2 godziny do maksymalnie 3 godzin. Pracujemy również weekendy, choć niedziele staramy się poświęcać życiu rodzinnemu.
Zajęcia praktyczne to 20 godzin, to jest minimalna ilość godzin, którą przewiduje ustawa, żeby po pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego móc podejść do egzaminu państwowego. Ustawa również ogranicza ilość godzin jazdy na dobę, do dwóch w pierwszym okresie szkolenia i maksymalnie do trzech w późniejszym okresie. Przy dobrej pogodzie, jeżdżąc dzień po dniu minimalny czas ukończenia kursu to około 9-10 dni
W razie opadów deszczu, staramy się dzwonić jak najszybciej i w razie potrzeby przekładamy jazdy na inny termin. Te zajęcia nie przepadają. Natomiast może się zdarzyć, że złapie nas deszcz w trakcie zajęć np na mieście, wtedy możemy nie zdążyć powiadomić kolejnej osoby.
Rozumiemy, że mogą się zdarzyć różne nieplanowane sytuacje, nam też się zdarzają. Prosimy tylko o informację możliwie najszybciej.
Tylko w przypadku jeśli wywrotka była skutkiem brawury, niestosowania się do poleceń instruktora, przekraczania zaleconej prędkości.
Pamiętasz kiedy jako dziecko uczyłeś się jeździć na rowerze? Wywracałeś się? Każdy prędzej czy później przywita się z ziemią, to też część nauki. Nie ważne czy dopiero zaczynasz, czy masz lata doświadczenia.
Spokojnie, musisz zdać sobie sprawę, że jadąc to nie Ty go trzymasz, a on Ciebie
W pewnych sytuacjach ze względu na siłę fizyczną bywa trudniej, ale jeśli chodzi o jazdę płeć nie ma znaczenia, z sezonu na sezon Pań na motocyklach przybywa z czego się bardzo cieszymy
Często dylemat Pań drobnej budowy, nie ma się czego bać, wszystko to kwestia treningu i techniki. Mieliśmy kursantki nie przekraczające 160 cm wzrostu i filigranowej budowy, a wymiatały na 200kg motocyklu jak by to był dziecięcy rowerek
Tak jak pisałem wcześniej, zdarzają się wywrotki, zdarzają się sytuacje niebezpieczne. Natomiast najczęściej mówimy o siniakach, otarciach i urażonej dumie, na szczęście do tej pory nic poważnego się nie stało.